سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات کاربردی و خانگی برای تقویت مو و رشد آن

 

مجموعه : نکات سلامت مو
معرفی نکات ساده اما طلایی برای مراقبت از مو

مراقبت از مو دارای اهمیت بسیار و ضامن سلامت و زیبایی آن است. تمایل به داشتن موهای پرپشت و درخشان محدود به جنسیت و سن خاص نیست و ما را بر آن می‌دارد که به مراقبت‌های روزانه موی سر بپردازیم.

درصورت عدم رعایت نکات مراقبتی، موها دچار آسیب می‌شوند. متاسفانه ترمیم آسیب‌های مو، کار دشواری است. با توجه به عدم آگاهی بسیاری از افراد از نکات مراقبتی، در این مقاله به بررسی این نکات پرداختیم. همراه ما باشید!

 

مفهوم مراقبت از مو چیست؟

برای داشتن موهای خوش‌حالت و پرپشت، نیاز به انجام مراقبت روزانه‌ی مو است. مراقبت از مو در واقع شامل مجموعه‌ای از راهکارهای نگهداری مو است که می‌تواند برای هر فرد متفاوت باشد. برای کسب نتیجه‌ی مطلوب اولین گام شناخت جنس و نوع مو است.

 

این راهکارها گستردگی بسیاری دارند، از شستشو و شانه کردن گرفته تا تقویت مو با روش‌های دارویی و تغذیه‌ی مناسب. موهای سر نیز نیاز به دریافت ویتامین و آب‌رسانی دارد. درصورتی‌که مواد مغذی مورد نیاز فولیکول تامین نشود، احتمال آسیب و ریزش مو بیشتر می‌شود.

 

برای مراقبت و محافظت از موی سر، نیاز به تهیه محصولات استاندارد و با کیفیت است. یونیلیور مارکت یک فروشگاه معتبر است که در این زمینه محصولات اورجینال بسیاری را ارائه می‌دهد.

 

نکات کلیدی و ساده برای حفظ سلامتی مو :

 

بسیاری از رفتارها و عادت‌های روزمره‌ی ما بدون اینکه بدانیم باعث آسیب به مو و پوست سر می‌شوند. برای مثال گرما، آلودگی‌ها، گرد و غبار و قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد خشکی مو و افزایش حساسیت‌های پوستی می‌شود. برای جلوگیری از ضعیف شدن فولیکول مو و ریزش آن، تقویت و آبرسانی کافی لازم است. در ادامه به بررسی روش‌های نگهداری از مو می‌پردازیم:

 

انتخاب شامپوی مناسب

حفظ سلامت و بهداشت مو وابسته به شستشوی صحیح و استفاده از شامپوی مناسب است. شامپوها براساس نوع، نیازها و آسیب‌های مو تولید می‌شوند. بدون شک نیازهای موهای خشک یا رنگ‌شده با موی چرب بسیار متفاوت است.

نکات کلیدی و ساده برای حفظ سلامتی مو

یکی از شامپوهای شناخته شده و قدیمی که دارای محبوبیت و تنوع بسیار است شامپو داو است. به‌طور مثال، شامپو داو مدل Intensive Repair محصولی عالی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده است.

 

شامپوهایی که خاصیت نرم‌کنندگی و آب‌رسانی به پوست سر و مو را دارند شوینده‌ی مناسب برای موهای خشک هستند. از طرفی بسیاری از افراد نگران چربی موی خود هستند. استفاده از شامپوی نامناسب در افزایش چربی پوست سر تاثیرگزار هستند.

 

نکات آرایشی در نگهداری از مو تاثیرگذار هستند

 

تجربه نشان می‌دهد اقدامات آرایشی غیراستاندارد همواره آسیب‌ها و ناهنجاری‌های بی‌شماری را در پی دارند. درمان و بهبود

 

این مشکلات گاها دشوار و زمان‌بر است. نکات زیر می‌تواند از عادات روزمره‌ی هرکدام از ما باشد که درخور توجه است:

 

1.از پوش دادن مو خودداری کنید.

 

2. از حرارت زیاد و مستقیم روی مو استفاده نکنید. در صورت استفاده از وسایل حرارتی از درجه کم شروع و به تدریج حرارت را افزایش دهید.

 

3. زمان بدهید تا موهایتان در هوای آزاد خشک شوند. به جای حوله، از پارچه‌های نخی برای آب‌گیری مو استفاده کنید.

 

4. از مواد شیمیایی قوی و رنگ‌های دارای آمونیاک و دکلره استفاده نکنید.

 

5. برای پیشگیری از از آسیب به ریشه و شکستگی مو، موهای خود را آزاد و بدون کشش ببندید.

 

روش‌های خانگی برای مراقبت از مو

روش‌های مراقبتی خانگی از گذشته مورد توجه بوده است. از این راهکارها می‌توان برای محافظت، ترمیم و تقویت مو بهره گرفت. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

 

  • تغذیه‌ی اصولی

 

  • به‌صورت روزانه از انواع روغن‌های گرم مانند روغن نارگیل و آرگان برای ماساژ پوست سر و موی خود استفاده کنید. اگر به ‌دنبال نرم‌کننده طبیعی برای موی سر خود هستید، روغن نارگیل گزینه‌ی مناسبی برای شما است. این عصاره‌ی جادویی با داشتن انواع ویتامین B، ویتامین E و چربی اشباع، در ایجاد لطافت و رطوبت‌رسانی مو کمک می‌کند.

 

  • می‌توانید از ترکیبات موجود در آووکادو برای تقویت مو استفاده کنید. آووکادو را با عسل یا گلاب ترکیب کرده و روی پوست سر و مو ماساژ دهید.

 

  • پروتئین‌های فراوان موجود در تخم‌مرغ، گزینه‌ی بسیار خوبی برای تقویت موی سر است.

 

  • پوره‌ی موز دارای مقادیر بسیاری از پتاسیم و ویتامین‌های مختلف است و در استحکام مو و انعطاف‌پذیری آن نقش دارد. همچنین، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیشگیری از دوشاخه‌شدن مو(موخوره) است.

 

  • از شستشوی موی خود را با آب داغ بپرهیزید. دمای بالای آب باعث خشکی و شکنندگی مو می‌شود. شستشوی مو با آب سرد در سلامت و استحکام مو تاثیر بسیاری دارد.

انتخاب ماسک موی مناسب را فراموش نکنید

انتخاب ماسک موی مناسب را فراموش نکنید

حرارت زیاد، تابش مستقیم آفتاب و رنگ‌های شیمیایی، سبب آسیب به موی سر می‌شوند. برای ترمیم کوتیکول‌های آسیب‌دیده‌ بهتر است به‌دنبال ماسک موی مناسب باشید. ماسک مو دارای قابلیت نفوذ بهتر به ساختار کوتیکول مو است و به تغذیه و افزایش استحکام موها کمک می‌کند. بهتر است استفاده از ماسک‌های خانگی را در الویت قرار دهید.

 

از نرم‌کننده به درستی استفاده کنید

بهتر است کمتر و در صورت نیاز مبرم به‌سراغ نرم‎کننده مو بروید. شامپوهای حاوی کاندیشنشر، گزینه‌ی مناسبتری هستند. شامپو لوکس دارای تنوعی از این دسته محصولات به همراه عصاره‌ی گیاه اسطوخودوس است.

 

زمان درست استفاده از نرم‌کننده‌، حدود 3 تا 5 دقیقه بعد از شامپو است. از زدن نرم‌کننده‌ به ریشه‌ی مو و پوست سر بپرهیزید. ساقه‌ی مو را به آرامی به نرم‌کننده آغشته نموده و ماساژ دهید. پس از 2 الی 3 دقیقه محصول را به‌طور کامل با آب سرد یا ملایم بشویید.

 

برای تقویت موها چه بخوریم؟

طبق تحقیقات بهترین راهکار، تعذیه‌ی مناسب برای مراقبت از مو و استفاده از مواد مغذی طبیعی است. بانوان همواره در معرض تغییرات هورمونی، کم‌خونی و فقر آهن هستند.

 

حبوبات سرشار از آهن، پروتتئین، بیوتین و مناسب برای رفع کمبود آهن در بانوان هستند.

 

سبزیجات نیز منبع ویتامین A و C هستند که با تنظیم سبوم (چربی طبیعی) پوست انعصاف و لطافت مو را به ارمغان می‌آورند.

 

برای تامین پروتئین : گوشت قرمز و سفید، حبوبات، تخم مرغ و ماست را در وعده‌های غذایی‌تان بگنجانید.

 

برای دریافت کلسیم، روی، آهن : تخم مرغ، گوشت، سبزیجات با برگ سبز تیره، مرغ، سیب زمینی، هویج و ماهی بخورید.

 

برای دریافت ویتامین A وC: توت‎‌ها، مرکبات، انبه، هویج، گیلاس و زردآلو بخورید.

 

دقت کنید که رژیم‌های سخت لاغری، معمولا سبب آسیب به فولیکول و افزایش ریزش مو می‌شود. بهتر است زیر نظر متخصص تغذیه اقدام به گرفتن رژیم لاغری کنید.

داروهای موثر در مراقبت از مو را بشناسید

داروهای موثر در مراقبت از مو را بشناسید:

گستردگی محصولات دارویی برای تقویت مو و مراقبت از آن بسیار است و توصیه‌ی پزشک در مصرف این مکمل‌ها ضروری است.

 

  • بیوتین همان ویتامین B است که برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو مفید است. درصورت کمبود این ویتامین، مو دچار شکستگی و ریزش می‌شود.

 

  • زینک پلاس مکملی برای تقویت و افزایش ضخامت‌ مو است.

 

  • ریجن دایت، چندین ویتامین‌ را به ‌صورت همزمان برای فولیکول مو فراهم می‌کند. این دارو برای خانم‌ها باردار گزینه مناسبی نیست.

 

جمع‌بندی

برای داشتن چهره‌ای شاداب و جوان، مراقبت از مو امری ضروری است. عدم رعایت و دقت به اصول مراقبتی سلامت و زیبایی مو را دچار بحران می‌کند.محصولات مراقبتی که از فروشگاه‌های مختلف خریداری می‌کنید، تاثیر بسزایی در سلامت موی سر دارد.

 

unilever.market ازبهترین فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی محصولات یونیلیور اصل با قیمت مناسب است. با مراجعه به وب‌سایت رسمی آن، سفارش خود را ثبت کرده و در کم‌ترین زمان آن محصول مورد نیازتان را با گارانتی اصالت کالا درب منزل تحویل بگیرید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

      آیا آرایش...


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ